fredag den 4. marts 2011

Beethovens 5. i Koncerthuset.

Lillemor og jeg var i går i DR's Koncerthus og bl.a. høre Beethovens 5. Symfoni - også kaldet "Skæbnesymfonien".
Det var et imponerende orkester til lejligheden. 68 medlemmer fordelt på 36 strygere (vistnok som jeg så det 24 violiner og 12 bratcher), 8 cello'er, 6 kontrabasser, 1 paukist, 2 Trækbasuner, 2 trompeter, 3 valdhorn, 2 obo'er, 2 klarinetter, 2 fagot og 1 bas-fagot, 2 tværfløjter og 1 piccolofløjte.
Dennegang sad vi på Orkester A pladser. På billedet er plads/terrasse der ses lige over orkestrets venstre del; vi sad således og havde dirigenten og halvdelen af orkestret forfra. Men godt hørte man der.
Dette "s/h" mobilfoto er taget før koncerten fra min plads.
Dette er også et mobilfoto (3,2 megapixels) er hvor jeg prøver at få et billede af væg/loftskonstruktionen med buerne med.
Nåh - Beethovens symfoni tager kun 31 minutter og var efter pausen. Før pausen var der et stk. yderst moderne 8 minutters værk. Jøsses - det var noget lort og jeg er glad for at have glemt hvem og hvad det var.
Desværre har jeg også glemt hvad cello-koncerten der fulgte var for en. Med en berømt kvindelig cellist som jeg også har glemt hvad hedder. DET var til gengæld udmærket.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar