lørdag den 26. marts 2011

Traner...husk nu at kigge op ad.

Havde min første Traneflok idag kl. 13,20 over Herlev. Ca. 70 Traner i skrue og træk over matriklen her. Dejligt.

Så husk at kigge op ad fra omkring 12-tiden hver dag de næste dage og til ud på eftermiddagen. Måske er I heldige at se en flok, der trækker nordpå til Hornborga Søen som ligger oppe mellem de 2 store søer Vättern og Vänern i Sverige. Idag er der optalt 4.600 Traner deroppe.

Lillemor og jeg planlægger en smuttur derop i næste weekend igen. Det har vi gjort før en del gange nemlig.

2 kommentarer:

  1. Misundelse er en grim ting ... men her er jeg næsten villig til at gøre en undtagelse ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg har efterhånden set en del Traner i og ved Vejlerne, men aldrig set/hørt dem trækkende. Jeg føler med Per! ;-)

    SvarSlet